bence…

hayata dair herşey…

askerlik herhalde yan gelip yatma yeri değil

Posted by bence Eylül 7, 2006

BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdoğan, Balıkesir’de TOKİ’nin konut teslim töreninde şehit cenazeleri konusunda kendisine sitem eden bir vatandaşla tartıştı. Kendisine “Sayın Başbakanım; şehit cenazesi görmek istemiyoruz artık” diye seslenen vatandaşa, “Canım kardeşim. Bakınız askerlik herhalde yan gelip yatma yeri değil” yanıtını verdi.(kaynak)


Şehit Asteğmen Zeki Burak Okay’ın annesi Neriman Okay, ‘Ben oğlumu ölmesi için askere göndermedim. Artık bunun hesabı sorulsun…’ dediği için ‘memleket düşmanı gibi gösterildiğini, isyanını kimsenin anlamadığını’ üzüntü ile anlatıyor…
Bu köşede ‘Kandil’e gidemeyen şehit cenazesine de gidemez’ diye yazmıştım. İşte ispatı, şehit annesi Sayın Okay: ‘Cesaret edemediler beni aramaya. Kimse beni anlamadı. Bursa’da başka bir şehidin ailesine başsağlığı dilemiş Başbakan. Ama bana, maalesef… Beni düşmanı zannetti, beni memleket, hükümet düşmanı gördü. Ya da öyle göstermek istedi. Ben askere, devlete karşı değilim. Ben sadece isyan ediyorum. Ama sağ olsun benim Başbakan’ım beni anlamıyor. Şehitliği kabul etmeyen anne yapıyor beni. Ben şehitliği kabul ediyorum. Bilal gelsin, Hakkari Çukurca’da askerlik yapsın, o zaman anlayacak beni. İşte o zaman hakkıyla konuşabilir benim karşımda. Benim anlatmak istediğimi anlamıyorlar. Cenazede korkmuşlar benden, ‘Bu ne biçim şehit annesi’ demişler. Yanıma bir komutan geldi. ‘Senin oğlun var mı?’ dedim, ‘var’ dedi. ‘Nerede askerlik yaptı?’ dedim, Ankara’da yapmış. ‘Peki, benimki neden Hakkari’de, bana hesap verir misin?’ dedim. Ondan sonra kaçtı gitti hepsi yanımdan.’(Behiç Kılıç)

Şimdi insan merak ediyor yan gelip yatan kim?Kendi evi pislik içindeyken komşunun temizliğine yardıma giden işgüzar kim?

Son günlerde arkası sağlam olanların büyük şehirlerde askerlik yapan çocukları gündemden düşmüyor haklı olarak.Şimdi onlar gitsin şehit olsun gibi bir çıkarım yapmasın kimse.Elbette hiçbir vatan evladı teröre hedef olmasın.Ancak kimsenin evladına da ayrımcılık yapılmasın.


Sorry, the comment form is closed at this time.

 
