bence…

hayata dair herşey…

Yazar olmak istiyorum

Posted by bence Eylül 18, 2006

yazarolmak1.jpgSuda yüzen adam suyun hakimidir, sele kapılan ise suyun mahkûmu. Bu durum edebiyatta da aynen geçerlidir.
Yazarken sözün akışına kapılan yazar, iradesini feda etmiştir. O, yönünü kendisi belirlememekte, ancak sürüklenmektedir.
Bilincini, iradesini yitirmeden yazan adam ise, sözün dizginini eline almış, onu kendine râm etmiştir.
Sele kapılmak kolaydır, ama tehlikelidir de, insanı hedefe götürmez. Hedef, gözden ıraktadır artık. Yazı, anlık duygu ve düşünce kırıntılarıyla ilerler. Parçalar bütünü oluşturmaz. Anlamlar arasındaki sıkı ilişki unutulur.
Oysa, zihne gelen ve özü güçlendirecek olan anlam parçaları tam bir bilinçle ele alınmalı, tartılmalı, amaca uygun olup olmadığı incelenmeli, ona göre ayıklanmalı. Netleşip billurlaşan mana, en uygun kelime biçimine bürünüp öyle ortaya çıkmalı. Boyuna uygun kelime ve söz giysisi giymeyen fikir belirsiz bir ürpermeden başka nedir ki.
Söz haline gelen bu manayı bütün yapı içinde en uygun yere koymak da bir zorunluluk. Böyle yapılmazsa yazı dengesini kaybeder, düşünce akışı bozulur.
Yazarın işi, bir bakıma, adlandırmadır. Dil bunun için önemli. Manaya tamamen karşılık gelen kelimeyi bulup yazmak, bir düşüncenin, bir duygunun, bir durumun adını koymaktır. Tam bir şuurla “adlandırılan” durum, duygu, düşünce veya davranış belirsizlikten kurtulur. Kelimeyi belirlemek, hem bir seçme, hem de bir yargılamadır.
Heykel sanatkârı, çekiş darbeleriyle taşın içindeki formu arar. Büyük emek ve sabır isteyen bir iştir bu. Hayalindeki suret taşta gerçekleşince darbeler durur. Yazar da buna benzer bir çabayı gösterebilmeli. Karalama üzerinde sabırla çalışıp, alın teri dökmeli.
Kalıplar ve özler netleşinceye kadar sürmeli bu gayret. Söz, dış ve iç formunu bulmalı. Aksi halde eser düşük bir cenin olarak gelir dünyaya. Ve yaşamaz!

Ömer Sevinçgül

3 Yanıt to “Yazar olmak istiyorum”

  1. derya said

    merhaba ben derya 22 yasındayım ve yazmaya okadar heveslıyım kı aklıma gelen her cumleyı her kelımeyı mutlaka bır kenara not edıp o bırıkımden fıkır bırlıgı cıkarmaya calısıyorum.ben guzel yazdıgımı dusunmuyorum ancak cevrem okudugunsa evet cok guzel olmus dıyebılıyorlar.bense hıc guvenmıyorum bu yorumlara daha guzelını daha ıyısını yazmaya calısıyorum.yazdıklarım tam anlamaıyla deneme sayılmaz ama suslu ıfadelerım var.suan kndımı yazma konuzunda bılıncsız hıssedıyorum ve bılınclı bır yazı yazmak ıcın ne yapma gerektıgını arıyorum.sızın yardımınız olursa cok mutlu olurum.saygıyla bayramınızı kutluyorum.

  2. bence said

    Yukarıdaki kitabı okumakla başlayabilirsiniz.🙂

    Bu kitap yazmayı sevenler, yazarlık yolunda yürüyenler ve kalem tutan eller içindir… Eline kalem alan fikrindekileri ve kalbindekileri kağıda dökmek isteyen herkes için hazırlanmış bir kılavuz kitap bu. Şiir, öykü, mektup, deneme, roman yazmak, yazılarını kitaplaştırmak isteyenlere pratik bilgiler, temel yöntemler ve yazarlık yolunda yürüyenlere yardımı dokunacak notlar yer alıyor kitapta. Bilgiler, deneme üslubuyla ve samimi öneriler şeklinde sunuluyor okura. Ömer Sevinçgül, kendi yazarlık serüveninde yaşadıklarını, izlenimlerini ve deneyimlerini içtenlikle paylaşıyor ve adeta sohbet ediyor okuruyla.
    (Carpe Diem Yayınevinin sunum yazısından…)

    Yazarın kendi blogunu da ziyaret etmenizi öneririm.

    http://omersevincgul.blogspot.com/

  3. toprak said

    Ben daha 18 yaşındayım.Herkesin çıkıp sürekli yazar olmak istiyorum demesine dayanamıyorum.İstediğim tek şey kaliteli bir yazar olabilmek.Yani sadece yazar olmak değil.İnsanların bana yazının konusu ne demesini istemiyorum.Çünkü sadece yazıyorum.Konuyu ise sadece okuyana bırakıyorum.Zaten etrafımdaki sadece bir kaç kişiye okutuyorum.Yazar olmak isteyen biri eleştiriye açık olmalıdır belki ama sabit fikirli insanlarla bunu paylaşmak istemiyorum.Çünkü anlamayacaklarını biliyorum.Öss ve YDS’ye hazırlanıyorum.Sadece somut bir gelecek için buna mecburum.Ama asıl olan şey uzaktakine yetişmek ve sırf mutlu olduğum için yazmak.Bunun içinse eğitimli olmam gerektiğini düşünüyorum.Belki de sorunum acaba bu geçici bir şey mi diye düşünüp durmak.Belki de sınavı kazanınca yazarlıktan da iz kalmayacak.Ama öyle olmasını istemiyorm.Yazmak çok hoş ama insana bazen kendi başına bu yetmiyor.Birilerinin bunun farkına varması gerek belki de.Her zaman değil ama doğalını yakalayıp o zamanı anlayınca yazmak en anlamlısı bunca anlamsızlığın içinde…

Bir Cevap Yazın

 
